PATVIRTINTA
Viliaus Gaigalaičio globos namų direktoriaus
2021 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. V-64-(1.3)
VILIAUS GAIGALAIČIO GLOBOS NAMŲ
ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viliaus Gaigalaičio globos namų vidaus tvarkos taisyklės asmens sveikatos priežiūrai (toliau – Taisyklės) reglamentuoja asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarką Viliaus Gaigalaičio globos namuose (toliau – Įstaiga) apsigyvenusiems gyventojams (toliau – pacientai), pacientų teises ir pareigas, jų įgyvendinimą, darbuotojų, pacientų ir jų artimųjų tarpusavio santykių principus ir elgesio normas.
2.Įstaigoje teikiamos socialinės globos paslaugos nurodytos Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išduotoje (-ose) licencijoje (-ose) socialinei globai teikti ir asmens sveikatos priežiūros paslaugos nurodytos Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie sveikatos apsaugos minsiterijos išduotoje įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencijoje.
3.Įstaiga veikia vadovaudamasi Steigėjo patvirtintais įstatais, galiojančiais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Socialinės apsaugos ir darbo ministro, Sveikatos apsaugos ministro įsakymais, nacionaliniais ir tarptautiniais standartais, Klaipėdos rajono savivaldybės teisės aktais, reguliuojančiais globos namų veiklą.
4.Šios taisyklės parengtos pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo bei kitų teisės aktų nuostatas, kurios yra pagrindas paciento ir ir įstaigos santykių reglamentavimui.
5.Šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek šių teisinių santykių nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai arba kiti teisės aktai.
II. PACIENTŲ KREIPIMOSI Į ĮSTAIGA TVARKA
6.Asmens sveikatos priežiūros paslaugos ir socialinės globos paslaugos, nurodytos šių taisyklių 2 punkte, Įstaigoje suteikiamos ar organizuojamos tik Įstaigos paslaugų gavėjams.
7.Pacientai (paslaugų gavėjai), Viliaus Gaigalaičio globos namuose, yra tik tie asmenys, kurie į Įstaigą atvyksta turėdami galiojantį Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens išduotą ir pasirašytą siuntimą.
8. Pacientai (paslaugų gavėjai), turintys galiojantį Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens išduotą ir pasirašytą siuntimą, priimami darbo dienomis nuo 8:00 iki 16:00 val.
9.Atvykusiam pacientui (paslaugų gavėjui), turinčiam galiojantį siuntimą ilgalaikei socialinei globai, paslauga teikiama neterminuotai, turinčiam galiojantį siuntimą trumpalaikei socialinei globai, paslauga teikiama iki 6 mėnesių per metus, o turinčiam galiojantį siuntimą atokvėpio paslaugai, paslauga teikiama iki 14 dienų per metus.
10.Į Įstaigą nepriimami asmenys, kurie apgyvendinimo metu serga ūmiomis infekcinėmis ar kitomis pavojingomis užkrečiamomis ligomis arba pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančio gydytojo išduotas išrašas iš medicininių dokumentų (F027/a), nuo kurio išdavimo iki asmens apsigyvenimo globos įstaigoje yra praėję daugiau kaip 3 mėnesiai.
11.Socialinis darbuotojas priima ir palydi naujai atvykusį gyventoją į jo gyvenamąjį kambarį, supažindina su kambario kaimynais, parodo artimąją aplinką.12.Socialinis darbuotojas supažindina gyventoją ir/arba asmens rūpintoją, globėją, įgaliotą asmenį su Gyventojų vidaus tvarkos taisyklėmis, gyventojų dienotvarke, teikiamomis, globos namuose, paslaugomis ir teikiamų paslaugų tvarka, su gyventojui priskirtais darbuotojais.
13.Socialinis darbuotojas užpildo naujai atvykusio gyventojo asmeninių daiktų aprašą vadovaujantis Įstaigos direktoriaus patvirtinta forma.
III. NEMOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR ASORTIMENTAS, JŲ TEIKIMO TVARKA
14.Įstaigoje, pacientams (paslaugų gavėjams), pagal nustatytą negalios pobūdį ir/arba sveikatos būklę bei pagal įstaigai išduotą asmens sveikatos priežiūros licenciją, nemokamai teikiamos šios asmens sveikatos priežiūros paslaugos:
14.1.būtinoji medicinos pagalba vadovaujantis ūmių klininkinių būklių ir skubiosios medicinos pagalbos teikimo indikacijų sąrašu, patvirtintu Sveikatos apsaugos ministro;
14.2. ambulatorinės gydytojo psichiatro paslaugos;
14.3. ambulatorinės gydytojo geriatro paslaugos;
14.4. gydytojo odontologo paslaugos (terapinės) ir protezavimo paslaugų organizavimas;
14.5. psichologo paslaugos;
14.6. kineziterapijos ir ergoterapijos paslaugos;
14.7. slaugos paslaugos atsižvelgiant į paciento (paslaugos gavėjo) sveikatos būklę;
14.8. pacientų (paslaugos gavėjų) asmens sveikatos būklės stebėsena;
14.9. medikamentinis, tik pagal gydytojų paskyrimus, gydymas (vaistų padavimas, vartojimo kontrolė, injekcijos, perrišimai, pragulų profilaktika ir kt);
14.10. kitų, nesančių globos namuose, asmens sveikatos priežiūros specialistų konsultacijų ir stacionarinio gydymo organizavimas.
15. Prieš teikiant pacientui (paslaugų gavėjui) asmens sveikatos priežiūros paslaugas, pacientas (paslaugų gavėjas) privalo pasirašyti paciento valios, teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas, pareiškimą (toliau – sutikimas) patvirtintą įstaigos vadovo įsakymu.
16. Asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurias teikti įstaiga yra licencijuota, yra nurodytos Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VASPVT) 2004-01-13 įstaigai išduotoje asmens sveikatos priežiūros licencijoje Nr. 2705. Su licencijos aktualia redakcija galima susipažinti VASPVT interneto svetainėje.
17. Asmens sveikatos priežiūros paslaugas Įstaigoje teikia tik licencijuoti, jei to yra reikalaujama, sveikatos priežiūros specialistai vadovaudamiesi mokslu grįstomis tyrimo ir gydymo metodikomis bei naudodami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka aprobuotas ar patvirtintas sveikatos priežiūros technologijas ir gaminius.
18. Įstaigos sveikatos priežiūros specialistai dirba savarankiškai, bendradarbiaudami su kitais sveikatos priežiūros specialistais ir socialiniais darbuotojais.
19. Pacientų (paslaugų gavėjų) sveikatos būklę stebi ir pirminį vertinimą atlieka bendrosios praktikos slaugytojai. Esant ligos simptomams, bendrosios praktikos slaugytojai, organizuoja gydytojo geriatro ar gydytojo psichiatro konsultaciją ir vertinimą ar kviečia greitąją medicinos pagalbą. Esant ūminiams sveikatos pokyčiams teikia pirmąją medicinos pagalbą ir (ar) būtinąją medicinos pagalbą ir kviečia greitąją medicinos pagalbą.
20. Bendrosios praktikos slaugytojai, vadovaudamiesi gydytojo psichiatro, gydytojo geriatro ar šeimos gydytojo pateiktomis rekomendacijomis, registruoja pacientus (paslaugų gavėjus) kitų asmens sveikatos priežiūros specialistų konsultacijoms. Konsultacijoms pacientus lydi socialinio darbuotojo padėjėjas.
21. Bendrosios praktikos slaugytojai organizuoja ir kontroliuoja profilaktinius pacientų (paslaugų gavėjų) patikrinimus įskaitant skiepų periodiškumo kontrolę ir pažymi tai paciento (paslaugų gavėjo) sveikatos priežiūros medicinos byloje esančiame profilaktinių sveikatos tikrinimų ir skiepų kalendoriuje.
22. Bendrosios praktikos slaugytojai organizuoja ir kontroliuoja, o bendrosios praktikos slaugytojų padėjėjai vykdo pacientų (paslaugų gavėjų) slaugos procesą.
23. Įstaiga gali teikti papildomas mokamas sveikatos priežiūros paslaugas globos namų pacientams (paslaugų gavėjams), jei yra įstaigos steigėjo sprendimas dėl mokamų paslaugų teikimo ir jei yra įstaigos steigėjo sprendimu nustatytos papildomų mokamų paslaugų kainos.
24. Už asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nėra nurodytos Taisyklių 14 punkte ir nėra kompensuojamos Įstaigos ar PSDF biudžeto lėšomis ir nepriskirtos būtinosios medicinos pagalbos paslaugoms, apmoka patys pacientai arba už juos gali sumokėti kiti fiziniai ar juridiniai asmenys bei savanoriškojo draudimo įstaigos.
IV. VAISTINIŲ PREPARATŲ VALDYMAS
25. Įstaigoje vaistinių preparatų valdymas vykdomas vadovaujantis Įstaigos vadovo įsakymu patvirtinto vaistinių preparatų laikymo ir įtraukimo į apskaitą tvarkos aprašo nuostatomis, kurioje yra nustatyti pagrindiniai vaistinių preparatų įsigijimo, laikymo įstaigoje, įtraukimo į apskaitą ir grąžinimo, farmacinių atliekų įtraukimo į apskaitą ir laikino saugojimo, vaistinių preparatų atšaukimo iš rinkos reikalavimai.
26. Vaistinių preparatų įsigijimo, kompensavimo, saugojimo, išdavimo ir vartojimo nuostatos pacientams (globos namų gyventojams) nurodytos Įstaigos vadovo patvirtintų Gyventojų vidaus tvarkos taisyklių X skirsnyje.
V. PACIENTO TEISĖS
27. Pacientas turi teisę į įstaigoje teikiamas ar organizuojamas kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas.
28. Pacientas turi teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir pagarbų sveikatos priežiūros specialistų elgesį.
29. Pacientui turi būti suteikiamos tik mokslu pagrįstos nuskausminamosios priemonės, kad jis nekentėtų dėl savo sveikatos sutrikimų. Pacientas turi teisę būti prižiūrimas ir numirti pagarboje.
30. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie jam sveikatos priežiūros paslaugas teikiantį sveikatos priežiūros specialistą (vardas, pavardė, pareigos) ir informaciją apie jo kvalifikaciją.
31. Pacientas turi teisę pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ir sveikatos priežiūros specialistą vadovaujantis šia tvarka:
31.1. pacientai pageidaujamą sveikatos priežiūros įstaigą ir sveikatos priežiūros specialistą gali pasirinkti, jei įstaigoje dirba pageidaujamas specialistas, iš įstaigoje dirbančio ar kitoje sveikatos priežiūros įstaigoje dirbančio asmens sveikatos priežiūros specialisto užpildydami prašymą gydytis pasirinktoje pirminėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje formą patvirtintą sveikatos apsaugos ministro.
31.2. paciento (paslaugų gavėjo) registraciją (užrašymą) į paciento (paslaugų gavėjo) pageidaujamą (pasirinktą) asmens sveikatos priežiūros įstaigą ar gydytoją organizuoja ir yra atsakingas bendrosios praktikos slaugytojas;
31.3. pacientai pageidaujamą sveikatos priežiūros įstaigą ar specialistą gali pasirinkti išankstinės registracijos gydytojų specialistų konsultacijoms ar planiniam stacionariam gydymui metu iš tuo metu dirbančiųjų atitinkamame sveikatos priežiūros įstaigos padalinyje / skyriuje;
31.4. ši teisė gali būti ribojama tik Lietuvos Respublikos įstatymuose nurodytais pagrindais ir teisės aktų nustatyta tvarka.
32. Pacientas turi teisę į kito tos pačios profesinės kvalifikacijos specialisto nuomonę apie savo sveikatos būklę ir siūlomą gydymą bei diagnozę. Įgyvendinant šią teisę, paciento teisė gauti nemokamą sveikatos priežiūrą Sveikatos apsaugos ministerijos ar jos įgaliotų institucijų nustatyta tvarka gali būti ribojama.
33. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie įstaigoje teikiamas paslaugas ir galimybes jomis pasinaudoti. Dėl informacijos suteikimo pacientas turi kreiptis į socialinio darbo padalinio veiklą kuruojantį vadovą/socialinį darbuotoją/sveikatos priežiūros padalinio vadovą/bendrosios praktikos slaugytoją
34. Psichikos ir elgesio sutrikimų turinčio paciento teisių įgyvendinimo ypatumus nustato Lietuvos Respublikos psichikos sveikatos priežiūros įstatymas.
35. Apgyvendinti psichikos sutrikimą turintys pacientai turi teisę:
35.1. bendrauti su kitais asmenimis (tarp jų su kitais pacientais), naudotis interneto prieiga, telefonu ir kitomis ryšio priemonėmis;
35.2. susitikti su lankytojais, savo atstovu pagal įstatymą arba pagal pavedimą asmeniu, kuris teikia jam pagalbą, be pašalinių asmenų;
35.3. siųsti ir gauti privačius ar viešus pareiškimus, skundus, prašymus, laiškus, kurie neturi būti kitų asmenų skaitomi ir cenzūruojami;
35.4. esant galimybei, pirkti ir gauti reikalingiausius daiktus, kuriais jie naudosis gyvenimo įstaigoje metu;
35.5. skaityti, sportuoti, pasivaikščioti ir kitaip leisti laisvalaikį įstaigos patalpose ir teritorijoje;
35.6. užsiimti individualius poreikius atitinkančia veikla, atlikti religines apeigas įstaigoje specialiai tam įrengtoje vietoje.
35.7. gauti kitas, įstaigoje teikiamas ar organizuojamas paslaugas.
36. Psichikos sutrikimų turinčių pacientų teisė pasirinkti asmens sveikatos priežiūros specialistą, asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo sąlygas arba jų atsisakyti gali būti ribojamos Lietuvos Respublikos psichikos sveikatos priežiūros įstatymo nustatyta tvarka.
37. Gydantis gydytojas gali riboti apgyvendinto psichikos sutrikimą turinčio paciento aukščiau nurodytas teises, jeigu kyla grėsmė, kad psichikos sutrikimų turintys pacientas savo veiksmais gali padaryti esminės žalos savo ir (ar) aplinkinių sveikatai, gyvybei ir (ar) turtui. Psichikos sutrikimų turinčio paciento teisių ribojimai įrašomi į medicinos dokumentus, nurodant jų taikymo trukmę, kuri nustatoma atsižvelgiant į psichikos sutrikimų turinčio paciento sveikatos būklę ir gydančio gydytojo sprendimu gali būti organizuojamas hospitalizavimas.
38. Psichikos sutrikimų turinčio paciento teisės susipažinti su paciento medicinos dokumentais ypatumus nustato Lietuvos Respublikos psichikos sveikatos priežiūros įstatymas.
39. Psichikos sutrikimų turinčių pacientų judėjimo laisvė gali būti ribojama taikant fizinio suvaržymo priemones Lietuvos Respublikos psichikos sveikatos priežiūros įstatymo nustatyta tvarka.
40. Paciento įtraukimo į biomedicinius tyrimus tvarką nustato Biomedicininių tyrimų etikos kodeksas. Be paciento rašytinio sutikimo negalima jo įtraukti į biomedicininius tyrimus. Paciento sutikimas dėl įtraukimo į biomedicininius tyrimus patvirtinamas parašu.
41. Įstaiga yra Klaipėdos universiteto, Klaipėdos valstybinės kolegijos, Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro ir kitų švietimo įstaigų praktinio mokymo bazė. Mokymo procesą įstaigos struktūriniuose padaliniuose kontroliuoja struktūrinių padalinių vadovai. Laikoma, kad pacientai (paslaugų gavėjai) pasirašytinai susipažinę su šiomis taisyklėmis, sutinka, kad jis būtų įtraukiamas į mokymo procesą. Pacientas (paslaugų gavėjas), nesutinkantis dalyvauti mokymo procese arba nesutinkantis, kad informacija apie jį būtų naudojama mokslo ir mokymo tikslais, tai pareiškia raštu, pasirašydamas nesutikimą. Jo rašytinis nesutikimas saugomas paciento (paslaugų gavėjo) socialinėje byloje.
42. Pacientui sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos tik su jo sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus, kai pacientas negali savo valios išreikšti pats.
43. Sutikimą, prieš atliekant pacientui invazinę ir (ar) intervencinę procedūrą, duoda (išreiškia) pats pacientas arba įstatymų nustatyta tvarka jo atstovas. Toks sutikimas, išskyrus atvejus, kai invazinės ir (ar) intervencinės procedūros metu nepažeidžiamas audinių ir (ar) organų vientisumas ir ta procedūra gali kelti tik nedidelį nepageidaujamą laikiną poveikį paciento sveikatai, turi būti išreikšta raštu, pasirašant Sveikatos apsaugos ministro patvirtintus reikalavimus atitinkanči forma.
44. Pacientas bet kada raštu gali atšaukti savo sutikimą gydytis.
45. Pacientas turi teisę į žalos, padarytos pažeidus jo teises teikinat sveikatos priežiūros paslaugas, atlyginimą. Žalos atlyginimo sąlygas ir tvarką nustato Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas, taip pat Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymas, kiti teisė aktai.
VI. PACIENTO PAREIGOS
46. Pacientas negali reikalauti privilegijų dėl jų rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, įsitikinimų ar pažiūrų pagrindu.
47. Pacientas privalo išreikšti ir patvirtinti savo valią dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų globos namuose teikimo pateikdamas paciento valios, teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas, pareiškimą.
48. Pacientas privalo pasirašytinai susipažinti su jam pateiktomis šiomis taisyklėmis, gyventojų vidaus tvarkos taisyklėmis, kitais įstaigos nustatytais dokumentais ir vykdyti juose nurodytas pareigas.
49. Pacientas privalo laikytis įstaigoje nustatytos vidaus tvarkos reikalavimų.
50. Pacientas privalo rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su įstaigos specialistais ir darbuotojais.
51. Pacientas kiek įstengdamas turi suteikti sveikatos priežiūros specialistams informacijos apie savo sveikatą, persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ar vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus pacientui žinomus duomenis, reikalingus tinkamai suteikti sveikatos priežiūros paslaugas.
52. Pacientas, gavęs informaciją apie jam skiriamas sveikatos priežiūros paslaugas, savo sutikimą ar atsisakymą dėl šių sveikatos priežiūros paslaugų suteikimo turi patvirtinti raštu, pasirašydamas sutikimą.
53. Pacientas privalo vykdyti sveikatos priežiūros specialistų paskyrimus ir rekomendacijas arba Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo nustatyta tvarka atsisakyti paskirtų sveikatos priežiūros paslaugų. Pacientas privalo informuoti sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą.
54. Pacientas privalo pagarbiai ir deramai elgtis su visais įstaigos darbuotojais ir kitais pacientais, netrikdyti kitų pacientų ramybės.
55. Kiek leidžia sveikatos būklė, pacientas privalo laikytis asmens higienos reikalavimų, palaikyti švarą ir tvarką, savarankiškai tvarkyti artimąją gyvenamąją aplinką. Maisto produktus laikyti įstaigoje nustatytose vietose.
56. Pacientas privalo tausoti, saugoti ir laiku grąžinti laikinai jam patikėtą įstaigos turtą bei nustatyta tvarka atlyginti dėl jų kaltės padarytą žalą įstaigai.
57. Pacientas privalo tinkamai elgtis su įstaigos įrengimais ir inventoriumi.
58. Pacientas privalo įstaigoje laikytis nustatyto dienos režimo, vykdyti gydytojo, slaugos personalo ir kitų darbuotojų pagal kompetenciją teikiamus nurodymus.
59. Pacientas privalo laikytis priešgaisinės ir elektros saugos taisyklių, atsargiai elgtis savo ir aplinkinių atžvilgiu.
60. Pacientui draudžiama:
60.1. Išeiti iš įstaigos neapibrėžtam laikotarpiui neinformavus socialinio darbuotojo padėjėjo atleikančio budėtojo pareigas;
60.2. rūkyti ne rūkymui skirtose įstaigos patalpose bei teritorijos vietose, laikyti ir gerti svaigiuosius gėrimus, vartoti narkotines, psichotropines ir kitas psichiką veikiančias medžiagas;
60.3. turėti su savimi šaunamąjį arba šaltąjį ginklą;
60.4. naudotis kitais gyvenamaisiais kambariai, kitomis lovomis, jų patalyne;
60.5. palikti be priežiūros įjungtus elektros prietaisus;
60.6. įstaigos patalpose ir teritorijoje be nustatyta tvarka gauto sutikimo filmuoti, fotagrafuoti personalą ir kitus pacientus (paslaugų gavėjus) ar kitaip pažeisti jų privatumą;
60.7. trikdyti viešąją rimtį ir tvarką ar naudoti fizinį ir (ar) psichologinį smurtą kitų pacientų ir personalo atžvilgiu.
61. Pacientui kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų (paslaugų gavėjų) sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas sveukatos priežiūros paslaugas, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrūs atvejus, jei tai grėstų pavojus paciento gyvybei.
62. Pacientas privalo už savo veiksmais įstaigai ar jos darbuotojams padarytą žalą atsakyti teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. PACIENTŲ LANKYMO TVARKA
63. Neblaivūs ar kitaip apsvaigę, agresyvūs lankytojai lankyti pacientų (paslaugos gavėjų) neįleidžiami.
64. Sergantiems virusinėmis bei žarnyno infekcinėmis ligomis asmenims lankyti pacientus draudžiama.
65. Pacientai lankomi kiekvieną dieną nuo 8.00 iki 21.00 val. vasaros laikotarpiu (nuo gegužės 01 d. iki spalio 31 d.) ir nuo nuo 8.00 iki 20.00 val. žiemos laikotarpiu (nuo lapkričio 01 d. iki balandžio 31 d.).
66. Paskelbtos ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino, Lietuvos Respublikos ar Klaipėdos rajono savivaldybės teritorijoje, laikotarpiu gali būti ribojamas ar uždraustas pacientų (paslaugos gavėjų) lankymas įstaigos vadovo nustatyta tvarka.
67. Atvykęs lankytojas privalo (-ai) registruotis lankytojų registracijos žurnale.
68. Savo apsilankymu lankytojai neturi sukelti nepatogumu kitiems tame pačiame ar kituose kambariuose ar viešose globos namų erdvėse esantiems pacientas (paslaugų gavėjams). Lankytojai privalo laikytis rimties, tvarkos, vykdyti personalo nurodymus, gerbti kitų pacientų (paslaugų gavėjų) teises ir privatumą, esant kambaryje sunkesnės būklės pacientui (paslaugos gavėjui), išeiti iš kambario į įstaigos viešąsias erdves.
69. Gydytojų vizitacijų ir pacientams (paslaugos gavėjams) atliekamų procedūrų kambaryje metu lankytojams būti neleidžiama.
70. Lankytojams draudžiama:
70.1. nepranešus, įstaigos darbuotojams, išvažiuoti ar išeiti kartu su globos namų gyventoju.
70.2. šiukšlinti ir triukšmauti įstaigos patalpose ir teritorijoje.
70.3. asmeniniams tikslams naudoti ir/arba vartoti įstaigos materialines ir/arba nematerialines vertybes, komunalinius išteklius, pacientams (paslaugos gavėjams) skirtus maisto produktus, medikamentus, kompensacinę techniką ir pan.
70.4. naudoti fizinį ir psichologinį smurtą kitų pacientų (paslaugos gavėjų) bei darbuotojų atžvilgiu.
70.5. keiktis, vartoti grubius bei necenzūrinius žodžius, žeminančius pacientus (paslaugos gavėjus) ir/arba darbuotojus.
70.6. įtakoti kitų pacientų (paslaugos gavėjų), išskyrus jei yra to paciento (paslaugos gavėjo) raštiškas sutikimas, socialinės globos ar sveikatos priežiūros procesą.
70.7. rūkyti įstaigos patalpose ir vietose kur yra draudžiantieji ženklai.
70.8. pacientams atnešti svaigalų, narkotinių, psichotropinių ir kitu psichiką veikiančių medžiagų.
70.9. turėti su savimi arba atnešti gyventojui šaunamąjį ar šaltąjį ginklą.
71. Karantino metu lankytojai maisto produktus ir kitus gyventojui skirtus daiktus gali palikti įstaigos nustatytoje vietoje. Maisto produktai turi būti tvarkingai supakuoti ir tinkami vartoti. Ant pakuotės turi būti užrašytas paciento (paslaugos gavėjo) vardas, pavardė.
VIII. PACIENTŲ IŠRAŠYMO IR PERKĖLIMO Į KITAS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS TVARKA
72. Pacientas (paslaugos gavėjas) motyvuotu prašymu ir (ar) teisėtu reikalavimu ir įstatymu numatyta tvarka gali būti perkeliamas gyventi į kitą globos įstaigą. Pacientas (paslaugos gavėjas) į kitą globos įstaigą transportuojamas įstaigos arba kitų globos namų transportu.
73. Pacientas (paslaugos gavėjas), jei jo sveikatos būklė, gydytojo nuomone, reikalauja intensyvaus papildomo ir (ar) specializuoto gydymo, gydymo laikotarpiui gali būti nukreipiamas į kitas stacionarias asmens sveikatos priežiūros įstaigas, suderinus su ta įstaiga paciento (paslaugos gavėjo) perkėlimą ir išrašius siuntimą. Pacientas (paslaugos gavėjas) transportuojamas, atsižvelgiant į sveikatos būklę, įstaigos transportu arba greitosios medicinos pagalbos tarnybos transportu.
74. Įvertinus (nustačius), paciento (paslaugų gavėjo), paslaugų poreikio pokytį arba pacientui (paslaugų gavėjui) pateikus raštišką prašymą, pacientas (paslaugos gavėjas) gali savo noru išvykti iš įstaigos visam laikui savarankiškam (iš dalies savarankiškam) gyvenimui, įstaigai įsitikinus, kad pacientui (paslaugos gavėjui) bus užtikrintos tinkamos gyvenimo sąlygos, paslaugos bendruomenėje ir kad jis galės savarankiškai (iš dalies savarankiškai) gyventi. Šiuo atveju įstaiga kreipiasi į konkrečią savivaldybę, kur numatomas paciento (paslaugos gavėjo) išvykimas, ir prašo patvirtinti, ar jam bus sudarytos tinkamos sąlygos ir suteiktos reikalingos paslaugos.
75. Neveiksnus arba ribotai veiksnus pacientas (paslaugos gavėjas) visam laikui išvyktį iš įstaigos gali tik pas teismo paskirtą globėją (rūpintoją).
76. Pacientas (paslaugos gavėjas), nuolat nesilaikantis įstaigos vidaus tvarkos taisyklių reikalavimų, už grubius, kitų asmenų interesus bei orumą pažeidžiančius veiksmus, teisėtvarkos pažeidimus ar sutartinių įsipareigojimų nesilaikymą gali būti pašalintas iš įstaigos.
77. Paciento (paslaugos gavėjo) pašalinimo iš įstaigos procedūra vykdoma vadovaujantis LR socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintų senyvo amžiaus asmenų ir suaugusių asmenų su negalia ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos normų, taikomų socialinės globos namams,
78. Pagrindas inicijuoti paciento (paslaugos gavėjo) pašalinimą iš įstaigos – ne mažiau kaip 3 raštu įfominti ir įstaigoje užregistruoti grubūs vidaus tvarkos pažeidimai, teisėsaugos įstaigose registruoti paciento (paslaugos gavėjo) nusižengimai, sutartinių įsipareigojimų nesilaikimas. Su užfiksuotais pažeidimais pacientas (paslaugos gavėjas) supažindinamas pasirašytinai.
79. Svarstant pašalinimo iš įstaigos klausimą, privalo būti pakviestas dalyvauti pats asmuo ir kiti suinteresuoti asmenys. Pacientui (paslaugos gavėjui) atsisakius dalyvauti svarstyme, šis faktas įforminamas įstaigos darbuotojų tarnybiniu pranešimu, dalyvaujant ne mažiau kaip dviem liudytojams.
80. Pacientui (paslaugos gavėjui) mirus, socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 12 valandų apie paciento (paslaugos gavėjo) mirtį informuoja mirusiojo šeimos narį (-ius), jo įstatyminį atstovą (-us) arba paciento (paslaugos gavėjo) prieš mirtį nurodytiems asmenims. Administracijos nedarbo metu arba savaitgaliais apie gyventojo mirtį, artimuosius ir/arba gyventojo nurodytus asmenis, informuoja bendrosios praktikos slaugytojas.
81. Įstaiga garantuoja mirusiojo kūno nemokamą apsaugą iki tol, kol jį atsiims mirusiojo šeimos nariai, jo įstatyminiai atstovai arba paciento (paslaugos gavėjo) prieš mirtį nurodyti asmenys, bet ne ilgiau kaip 24 valandas. Pasibaigus nurodytam terminui mirusiojo kūnas perduodamas teritorinei lavoninei.
82. Mirusiojo dokumentai ir asmeniniao daiktai atiduodami paciento (paslaugos gavėjo) atstovui vadovaujantis Įstaigos vadovo patvirtintos turto valdymo, mirties atveju, tvarkos nuostatais.
IX. GINČŲ IR KONFLIKTŲ TARP ĮSTAIGOS IR PACIENTŲ SPRENDIMO TVARKA
83. Iškilus ginčui tarp įstaigos personalo ir paciento (paslaugų gavėjo) ar jo atstovo, juos aiškinasi sveikatso priežiūros padalinio vadovas, įstaigos įgaliotas asmuo pagal kuruojamą sritį, o jiems neišsprendus ginčo – įstaigos vadovas arba jo įgaliotas asmuo.
84. Pacientas (paslaugų gavėjas), manydamas, kad įstaigoje teikiant sveikatos priežiūros paslaugas buvo pažeistos jo teisės, ne vėliau kaip per vienerius metus nuo dienos, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per 3 metus nuo teisių pažeidimo dienos, turi teisę pateikti skundą, išskyrus atvejus kai dėl jo teisių pažeidimo padaryta žala, dėl kurios atlyginimo kreipiamasi Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme nustatyta tvarka.
85. Skundai gali būti pateikiami tiesiogiai įstaigos raštinėje, paštu ar elektroninėmis ryšio priemonėmis užtikrinančiomis galimybę nustatytį skundą teikiančios asmens tapatybę. Skunde turi būti nurodytos paciento teisės, kurias, jo manymu, įstaiga pažeidė, tai pagrindžiančias aplinkybes ir reikalaviai pašalinti jo teisių pažeidimą. Prie skundo turi būti pridedami dokumentai (jeigu pacientas juos turi), patvirtinantys skunde nurodytas aplinkybes ir pagrindžiantys skunde nurodytus reikalavimus. Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, prie jo taip pat pridedamas atstovavimą liudijantis dokumentas. Išsamius skundui ir dokumentams, teikiamiems su skundu, keliamus reikalvimus nustao Sveikatos apsaugos ministras.
86. Jeigu kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su skundu, ir (ar) juose ir (arba) skunde pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija, įstaiga ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo įstaigoje dienos skundą pateikusiam asmeniui nurodo nustatytus trūkumus ir informuoja, kad per 30 dienų nuo skundą pateiksio asmens informavimo apie nustatytus trūkumus dienos nepašalinus trūkumų skundas nebus nagrinėjamas ir kad tokiu atveju pacientas turi teisę skundą įstaigai pateikti iš naujo.
87. Skundai nenagrinėjami ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui nurodant grąžinimo priežastis šiais atvejais:
87.1. kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su skundu, ir (ar) juose ir (arba) skunde pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija ir skundą pateikęs asmuo per nurodytą terminą neįvykdė reikalavimo ištaisyti trūkumus;
87.2. skundas parašytas neįskaitomai;
88. Pacientas su skundu dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumu ir kokybe, gynimo turi teisę kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos, dėl jo pažeistų teisių, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo klausimais, gynimo – į Valstybinę ligonių kasą prie Sveikatos apsaugos ministerijos, dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų atitiktimi bioetikos reikalavimams, gynimo – į Lietuvos bioetikos komitetą. Į šiame punkte nurodytas institucijas pacientas turi teisę kreiptis, tik jeigu nesutinka su įstaigos, kurioje, jo manymu, jo teisės buvo pažeistos, sprendimu, priimtu išnagrinėjus skundą, arba jeigu jo skundas įstaigoje nepriimamas nagrinėti, išskyrus šiame skyriuje nurodytus atvejus, arba jeigu jo skundas neišnagrinėjamas per šiame skyriuje nurodytą terminą. Šiame punkte nurodytais atvejais pacientas turi teisę kreiptis tiesiai į teismą, taip pat skųsti teismui šiame punkte nurodytų institucijų veiksmus ar neveikimą nagrinėjant jo skundą.
89. Įstaiga paciento skundą turi išnagrinėti ir raštu pranešti pacientui arba, jeigu skundą pateikė paciento atstovas, – paciento atstovui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo įstaigoje dienos. Skundo trūkumų šalinimo laikas, nurodytas šiame skyriuje, į šį terminą neįskaičiuojamas. Skundai įstaigoje nagrinėjami neatlygintinai.
90. Pacientas ar kitas Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo 13 straipsnyje nurodytas asmuo, norėdamas gauti žalos atlyginimą, ne vėliau kaip per 3 metus nuo dienos, kai sužinojo ar turėjo sužinoti apie žalą, Vyriausybės patvirtintame Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos apraše nustatyta tvarka turi kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančią prie Sveikatos apsaugos ministerijos, su rašytiniu prašymu dėl žalos atlyginimo. Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisija yra privaloma ikiteisminė institucija dėl žalos atlyginimo.
91. Pacientas gali pareikšti nuomonę, padėką, nusiskundimus, pateikdamas įstaigos interneto svetainėje www. gaigalaitisgloba.lt užklausimo formą arba palikti įstaigoje esančioje atsiliepimų dėžutėje.
92. Raštinėje gauti skundai ir pareiškimai registruojami ir nagrinėjami įstaigos vadovo nustatyta tvarka.
93. Skundai, pareiškimai, gauti be pareiškėjo asmens duomenų, tiriami priklausomai nuo išdėstytų faktų reikšmingumo. Sprendimą tirti ar ne priima įstaigos vadovas. Atsakymai į tokius skundus niekam neteikiami.
X. INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA
94. Paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie pacientų gyvenimo faktus gali būti renkama asmens duomenų tvarką reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka tik tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar pacientui slaugyti.
95. Visa informacija apie paciento buvimą įstaigoje, gydymą, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą turi būti laikoma konfidencialia ir po paciento mirties. Teisę gauti informaciją po paciento mirties turi įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai.
96. Konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodyti tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti tokią informaciją, taip pat tokios informacijos teikimo mąstą ir terminus. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama.
97. Asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems paciento sveikatos ekspertizę, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikiama tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti.
98. Kai pacientas laikomas negalinčiu protingai vertinti savo interesų ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiam paciento atstovui, sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti. Jeigu nurodytų asmenų nėra arba nėra glimybių su jais susisiekti taip greitais, kaip tai būtina, konfidenciali informacija gali būti teikiama vienam iš šio paciento pilnamečių brolių (seserų) arba vienam iš šio paciento pilnmečių vaikaičių, arba vienam iš šio paciento senelių jų prašymu tiek, kiek būtina paciento interesams apsaugoti.
99. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, įstaigoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento psisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo.
100. Gydytojas informaciją pacientui pateikia atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus.
101. Gydytojas gali neteikti nurodytos informacijos tik tais atvejais, jeigu tai pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei arba kai pacientas nustatyta tvarka atsisako šios informacijos. Sprendimą neteikti pacientui šiame punkte nurodytos informacijos priima gydantis gydytojas. Tais atvejais, kai pranešimas būtų prielaida žalai pacientui atsirasti, visa nurodyta informacija pateikiama paciento atstovui ir tai prilyginama informacijos pateikimui pacientui. Informacija pacientui pateikiama, kai išnyksta žalos atsiradimo pavojus. Psichikos sutrikimų turinčio paciento teisės gauti informaciją, teisės susipažinti su paciento medicinos dokumentais ypatumus nustato Lietuvos Respublikos psichikos sveikatos priežiūros įstatymas.
102. Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, įstaigoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę negali būti pacientui teikiama prieš jo valią. Atsisakymą informacijos pacientas turi aiškiai išreikšti ir patvirtinti parašu.
103. Telefonu informacija apie pacientą neteikiama. Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino laikotarpiu, kai draudžiamas pacientų lankymas, informacija gali būti teikiama tik esant paciento rašytiniam sutikimui, nurodant kontaktinius asmenis bei ryšio duomenis.
XI. LIGOS ISTORIJŲ, AMBULATORINIŲ KORTELIŲ, KITŲ DOKUMENTŲ NUORAŠŲ DARYMO, IŠDAVIMO PACIENTUI AR KITIEMS FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA
104. Pacientui (paslaugos gavėjui) pageidaujant, asmens duomenų tvarkymą reguluojančių teisės aktų nustatyta tvarka įstaiga privalo padaryti ir išduoti įstaigoje tvarkomų medicinos dokumentų kopijas. Ši paciento teisė gali būti ribojama tik teisės aktų nustatyta tvarka.
105. Pacientas ar jo įgaliotas įstatyminis atstovas, norėdamas gauti įstaigoje tvarkomų medicinos dokumentų (išrašų) kopijas, žodžiu arba raštu kreipiasi į įstaigos raštinę. Kopijos padaromosir išduodamos ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo paciento kreipimosi dienos.
106. Paciento artimiesiems, neturintiems įstatyminio paciento atstovo įgaliojimo, įstaigoje tvarkomų medicinos dokumentų (išrašų) kopijos, gali būti pateikiamos tik turint raštišką paciento sutikimą.
107. Be paciento sutikimo teisės aktų nustatyta tvarka konfidenciali informacija gali būti suteikiam valstybės institucijoms, kurioms teisės aktai suteikia teisę gauti konfdencialią informaciją aie pacientą. Konfdenciali informacija šiems asmenims gali būti suteikiama tik rašytiniu jų prašymu, kuriame nurodomas konfidencialios informacijos prašymo pagrindas, jos naudojimo tikslai ir reikalingos informacijos mastas. Visais atvejais konfdencialios informacijos suteikimas turi atitikti protingumo, sąžiningumo ir paciento teisių apsaugos ir interesų prioriteto pagrindus.
XII. ĮSTAIGOS DARBO LAIKAS
108. Įstaigos direktoriui, direktoriaus pavaduotojui socialiniams reikalams, direktoriaus pavaduotojui bendriesiems ir ūkio reikalams, raštinės administratoriui, buhalterinės apskaitos padalinio darbuotojams, socialinio darbo padalinio darbuotojams, išskyrus socialinio darbuotojo padėjėjams atliekantiems budėtojo funkcijas, vyriausiajam virėjui ir buities ir ūkio padalinio darbuotojams nustatyta 40 val. trukmės, penkių dienų darbo savaitė su dviem poilsio dienomis.
109. Šių taisyklių 100 punkte nurodytų darbuotojų pirmadienį–ketvirtadienį darbo laiko pradžia – 8.00 val., darbo laiko pabaiga – 17.00 val., penktadienį darbo laiko pradžia – 8.00 val., darbo laiko pabaiga – 15.45 val., šeštadienis ir sekmadienis – poilsio dienos. Įstaigos pietų pertrauka nuo 12.00 val. iki 12.45 val. Švenčių dienų išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas viena valanda.
110. Socialinio darbo (socialinio darbuotojo padėjėjai atliekantys budėtojo funkcijas), Sveikatos priežiūros (bendrosios praktikos slaugytojai, slaugytojo padėjėjai) ir Maisto ruošimo (virėjai, virtuvės darbininkai) padalinių specialistams ir darbuotojams, kuriems yra nustatyta suminė darbo laiko apskaita, darbo dienos (pamainos) laikas, darbo pradžia, pabaiga ir pertraukos nustatomos darbo grafikuose, kurie paskelbiami darbuotojams ne vėliau kaip prieš 7 dienas iki jų įsigaliojimo. Darbo grafikus sudaro tiesioginis vadovas, tvirtina įstaigos vadovas.
XIII. DARBUOTOJŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ ĮSTATYMŲ, KITŲ TEISĖS AKTŲ IR NORMINIŲ DOKUMENTŲ NUOSTATOS
111. Įstaigos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo bei gaisrinės ir civilinės saugos norminių teisės aktų reikalavimais.
112. Įstaigos darbuotojai profesinę veiklą vykdo vadovaudamiesi darbų saugos ir sveikatos instrukcijų reikalavimais, darbuotojai yra pasirašytinai instruktuojami įvadine ir darbo vietos, pagal atliekamas pareigas, instrukcija.
113. Įstaigos teritorijoje esantiems asmenims privaloma vadovautis informacinių, draudžiamųjų ir kitų ženklų reikalavimais.
114. Pacientai (paslaugos gavėjai) įstaigos vidaus patalpose ir įstaigos teritorijoje privalo laikytis saugios elgsenos, aplinkosaugos ir priešgaisrinės saugos reikalavimų.
115. Įstaigos teritorijoje vairuotojai privalo praleisti transportuojamus (vežimėliu, ratais ir pan.) pacientus (paslaugos gavėjus).
XIV. PACIENTŲ TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ IR PINIGŲ REGISTRAVIMO BEI SAUGOJIMO TBVARKA
116. Atvykus pacientui (paslaugos gavėjui) į įstaigą, pacientas (paslaugos gavėjas) gali brangius daiktus bei pinigus perduoti saugoti įstaigai arba prisiimti asmeninę atsakomybę ir laikyti savo gyvenamoje vietoje. Pacientams (paslaugos gavėjams) yra sudaromos sąlygos saugiai laikyti brangius daiktus bei pinigus savo kambaryje įrengiant asmeninį seifą, rakinamas spinteles ar spintas.
117. Prieš perduodant saugoti, sudaromos brangių daiktų sąrašas dviem egzemplioriais. Kiekvieną egzempliorių pasirašo darbuotojai ir pats pacientas (paslaugos gavėjas) arba jo atstovas. Pacientui (paslaugos gavėjui) arba jo atstovui pateikiamas vienas sąrašo egzempliorius, o kitas kartu su saugojimui atiduodamais daiktais dedamas į specialų voką, kuris užklijuojamas bei anspauduojamas ir įdedamas į įstaigoje esantį seifą.
118. Brangūs daiktai bei pinigai saugomi įstaigos seifuose.
119. Pacientui (paslaugos gavėjui) visam laikui išvykstant iš įstaigos ar pacientui (paslaugos gavėjui) pareikalavus brangūs daiktai grąžinami pacientui (paslaugos gavėjui). Pastarasis darbuotojų akivaizdoje atplėšia voką, patikrina vertybes pagal sąrašą ir pasirašo sąraše, jog vertybes gavo. Paciento (paslaugos gavėjo) pasirašytas sąrašas įklijuojamas į Gyventojo asmens bylą ir joje saugomas.
120. Už brangius daiktus bei pinigus, saugomus ne seife, įstaiga neatsako.
121. Kilus ginčui dėl brangių daiktų bei pinigų saugojimo bei grąžinimo, pacientas (paslaugos gavėjas) privalo kreiptis į įstaigos administraciją.
122. Pacientų (paslaugos gavėjų) piniginės lėšos saugomos ir apskaitomos vadovaujantis įstaigos vadovo įsakymu patvirtintu Globos namų gyventojų piniginių lėšų saugojimo, naudojimo ir apskaitos tvarkos aprašu.
XV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
123. Taisyklės tvirtinamos ir keičiamos įstaigos vadovo įsakymu.
124. Su šiomis Taisyklėmis pacientas (paslaugos gavėjas) ir/arba jo globėjas (rūpintojas), šeimos narys, artimasis atstovaujantis asmenį privalo būti supažindintas pasirašytinai.
125. Taisyklės įsigalioja nuo jų patvirtinimo dienos, skelbiamos įstaigos interneto svetainėje www. gaigalaitisgloba.lt, informaciniuose stenduose skirtose pacientams (paslaugų gavėjams) susipažinti jų buvimo ar lankymosi įstaigoje metu..