PATVIRTINTA

Klaipėdos rajono savivaldybės mero
2023 m. spalio 20  d. potvarkiu Nr. MV-863

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS (ATSISIŲSTI)

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Klaipėdos rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarką, kreipimosi dėl socialinių paslaugų procedūrą, socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo bei asmens siuntimo į socialinės globos namus, grupinio gyvenimo namus, bendruomeninius vaikų globos namus (toliau kartu – Globos namai) tvarką, skundų nagrinėjimo tvarką.

2. Šis Aprašas taikomas nustatant individualų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, priimant sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo (neskyrimo), jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo bei siuntimo į Globos namus Klaipėdos rajono savivaldybės gyventojams, deklaravusiems gyvenamąją vietą Klaipėdos rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą pagal Savivaldybę, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar
iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

II SKYRIUS

KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO ASMENIUI (ŠEIMAI) TVARKA

4. Dėl socialinių paslaugų, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, ar bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys kreipiasi raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektoriniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje ar Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS) teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, užpildydami Prašymo-paraiškos gauti socialines paslaugas SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau – Prašymas pagal SP-8 formą), kreipdamiesi dėl vaikų dienos socialinės priežiūros skyrimo – užpildytą Prašymo
gauti vaikų dienos socialinę priežiūrą formą, o kreipdamiesi dėl socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje – užpildytą Prašymo gauti socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje formą (toliau kartu – Prašymas), patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika). Prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje:

4.1. į Priekulės socialinių paslaugų centrą;

4.2. į socialių paslaugų įstaigą, kuri turi teisę teikti socialines paslaugas, išskyrus įstaigas, teikiančias ilgalaikę/trumpalaikę socialinę globą.

4.3.  Dėl prevencinių socialinių paslaugų suinteresuoti asmenys, įstaigos gali tiesiogiai kreiptis raštu, žodžiu, paštu, elektroniniu paštu į Klaipėdos rajono paramos šeimai centrą.

5. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugų pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį, t. y. kreipiantis pirmą kartą, o kreipiantis dėl kiekvieno kito karto laisvos formos prašymas pateikiamas ne vėliau kaip 10 darbo dienų prieš paslaugos teikimą socialinių paslaugų įstaigai (toliau – Įstaiga), kuri teiks laikino atokvėpio paslaugą.

III SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI

6. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį nustato:

6.1. Priekulės socialinių paslaugų centro socialinio darbo organizatoriai (toliau – Socialiniai darbuotojai) – asmenų (šeimų), dėl socialinių paslaugų besikreipiančių pirmą kartą;

6.2. Įstaigos (viešosios ir biudžetinės) socialiniai darbuotojai taip pat Klaipėdos rajono savivaldybės Gargždų ligoninės socialinis darbuotojas (toliau – Įstaigos socialiniai darbuotojai)– dėl socialinių paslaugų besikreipiančių pirmą kartą ir asmenų (šeimų), jau gaunančių socialines paslaugas, bei pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu;

6.3. socialiniai darbuotojai teikiantys socialinę priežiūrą šeimoms, patiriančiomis socialinę riziką (toliau – Šeimos socialiniai darbuotojai) – šeimų, patiriančių socialinę riziką.

7. Atskirais atvejais, kai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui vertinti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, Klaipėdos rajono savivaldybės meras gali sudaryti socialinių paslaugų poreikio vertinimo komisiją, kuri priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo.

IV SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

8. Socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Metodika.

9. Socialinis darbuotojas arba Įstaigos socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos privalo įvertinti ir nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį užpildydami socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Jeigu reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu ir nustatymu, šis terminas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos Socialiniam darbuotojui arba Įstaigos socialiniam darbuotojui, vertinančiam ir nustatančiam asmens socialinių paslaugų poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti.

10. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti įvertintas ir nustatytas per 20 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – per 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Jeigu reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinės globos poreikio vertinimu ir nustatymu, asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 25 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, Socialiniam darbuotojui arba Įstaigos socialiniam darbuotojui, vertinančiam ir nustatančiam asmens socialinės globos poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti.

11.Socialinis darbuotojas, Įstaigos socialinis darbuotojas arba Šeimos socialinis darbuotojas, įvertinęs ir nustatęs asmens socialinių paslaugų poreikį, pateikia asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo ir nustatymo išvadas (toliau – Išvados) Sveikatos ir socialinės apsaugos skyriui (toliau – Skyrius).

V SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS, ATNAUJINIMAS IR NUTRAUKIMAS

12. Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai):

12.1 skyrimo ir nutraukimo, išskyrus  mirties atveju, priima Skyriaus vedėjas;

12.2. sustabdymo ir nutraukimą mirties atveju priima socialines paslaugas teikianti įstaiga.

12.3. socialinių paslaugų teikimas, nesibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam terminui, atnaujinamas gavėjui ar jo atstovui pateikus prašymą paslaugų įstaigai, įstaiga atnaujina paslaugas ir pateikia sprendimą Skyriui bei teikia paslaugas asmeniui tomis pačiomis sąlygomis, kurios buvo numatytos prieš sustabdant.

13. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo:

13.1. socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai priimamas ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų, nuo Šeimos socialinio darbuotojo Išvados pateikimo;

13.2. asmeniui, rengiamam išvykti iš kitų įstaigų, taip pat asmeniui, kuris už jau gaunamas socialines paslaugas moka savo lėšomis, priimamas ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo Socialinio darbuotojo arba Įstaigos socialinio darbuotojo Išvadų pateikimo;

13.3. asmeniui dėl socialinės globos skyrimo Globos namuose priimamas per 20 kalendorinių dienų, o dėl trumpalaikės socialinės globos skyrimo per 10 kalendorinių dienų nuo Socialinio darbuotojo arba Įstaigos socialinio darbuotojo Išvadų pateikimo. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa, Globos namuose, Skyrius išrašo asmens siuntimą į Globos namus. Siuntime nurodomas siuntimo pagrindas (sprendimo data ir numeris), į Globos namus siunčiamo asmens vardas, pavardė, gimimo data, Globos namų pavadinimas:

Savivaldybė gali apgyvendinti asmenį Globos namuose skubos tvarka, kai asmeniui dėl fizinės ir protinės būklės be didelės kitų asmenų pagalbos gresia socialinė atskirtis, pavojus gyvybei.

13.4. dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas vieną kartą per 24 mėnesius, jei asmens būklė per šį laikotarpį nesikeičia. Kiekvieną kitą kartą, kai kreipiamasi dėl sprendime nurodytos laikino atokvėpio paslaugos rūšies gavimo per 24 mėnesių laikotarpį, ši paslauga teikiama vaikų su negalia, suaugusių asmenų su negalia artimajam pateikus paslaugą teikiančiai Įstaigai laisvos formos prašymą. Prašymo kopiją per 3 kalendorines dienas nuo prašymo gavimo dienos Įstaiga pateikia Skyriui.

14. Dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) sustabdymo ir nutraukimo paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, atstovaujantis asmuo pagal įgaliojimą), nurodydamas aplinkybes ir laikotarpį, su prašymu kreipiasi į Įstaigą.

15. Įstaigos vadovas:

15.1. asmens prašymą nutraukti socialines paslaugas (su savo teikimu ir išvadomis) perduoda Skyriui sprendimui priimti;

15.2. Įstaigos socialinio darbuotojo teikimu priima sprendimą dėl socialinių paslaugų sustabdymo;

15.3. atsižvelgdamas į asmens teisėto atstovo laisvos formos prašymą, nutraukia vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugas ir sprendimą perduoda Skyriui;

15.4. mirus paslaugų gavėjui, nutraukia paslaugas ir sprendimą perduoda Skyriui.

16. Sprendimas dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) nutraukimo priimamas per 10 kalendorinių dienų nuo Įstaigos vadovo siūlymo ir kitų dokumentų pateikimo:

16.1. gavus informaciją, kad asmuo, kreipdamasis dėl socialinių paslaugų teikimo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui vertinti ir nustatyti arba pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;

16.2. praradusteisę gauti iš Savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos Savivaldybės biudžetui finansuojamas socialines paslaugas ir atsisakius mokėti visą paslaugos kainą;

16.3. asmeniui nesilaikant Įstaigos vidaus tvarkos taisyklių ir esant surašytiems ne mažiau nei trims taisyklių pažeidimų aktams per šešių mėnesių laikotarpį;

16.4. asmeniui nesilaikant socialinių paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas sutarties reikalavimų;

16.5. asmeniui nelankant socialinės paslaugų Įstaigos ilgiau kaip 1 mėnesį be svarbios priežasties;

16.6. atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra paslaugos, kurią asmuo gauna, poreikio;

16.7. pačiam asmeniui prašant.

17. Sprendimas dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo priimamas per 10 kalendorinių dienų:

17.1. laikinai paskyrus kitas socialines paslaugas;

17.2. laikinai išvykus iš gyvenamosios vietos,

17.3. laikinai išvykus į gydymo įstaigą;

17.4. socialinės globos paslaugų gavėjui pradėjus teikti slaugos ar palaikomojo gydymo paslaugas kitoje įstaigoje (pavyzdžiui, ligoninėje);

17.5. atliekant laisvės atėmimo bausmę.

18. Sprendimas nutraukti socialines paslaugas per 3 kalendorines dienas nuo jo pasirašymo dienos išsiunčiamas siūlymą ir išvadas pateikusiai Įstaigai, kuri asmenį apie priimtą sprendimą informuoja nedelsdama.

VI SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

19. Socialinio darbuotojo, Įstaigos socialinio darbuotojo ar Šeimos socialinio darbuotojo Išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti:

19.1. Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos dėl socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams.

19.2. Savivaldybės Merui dėl socialinių paslaugų, finansuojamų iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

20. Apskundus Išvadas dėl socialinių paslaugų, finansuojamų iš Savivaldybės biudžeto lėšų, Savivaldybės Meras potvarkiu sudaro Komisiją, kuri per 20 darbo dienų pakartotinai įvertina asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ir teikia išvadą Savivaldybės Merui.

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

21.Informacija apie asmeniui skirtas ir suteiktas socialines paslaugas kaupiama Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS).

22. . Informaciją apie skirtas, nutrauktas, neskirtas (nurodydami neskyrimo priežastis) į SPIS suveda Skyrius, sustabdytas ar nutrauktas mirties atveju socialines paslaugas suveda Įstaiga. SPIS paslaugų suteikimo žurnalą kas mėnesį pildo Įstaigų vadovų įgalioti atsakingi darbuotojai. SPIS paslaugų suteikimo žurnalą kas mėnesį uždaro Skyriaus atsakingas darbuotojas.

23. Klaipėdos rajono paramos šeimai centras informuoja Skyrių apie suteiktas prevencines socialines paslaugas, o duomenis suveda į Socialinės paramos šeimai sistemą. Duomenis apie atvirojo ir mobiliojo darbo su jaunimu paslaugų suteikimą kas mėnesį pildo Gargždų atviras jaunimo centro vadovo įgaliotas atsakingas darbuotojas.

24. Informacija apie socialinių paslaugų asmeniui skyrimą, socialinių paslaugų poreikio vertinimą, nustatymą ir išvadas kaupiama Skyriuje ir Įstaigoje asmens byloje. Asmeniui (šeimai) per metus pakartotinai kreipiantis dėl socialinių paslaugų skyrimo, byla papildoma, duomenys atnaujinami.

25. Asmeniui (šeimai) pakeitus gyvenamąją vietą, bylos dokumentų kopijos, asmeniui prašant, persiunčiamos naujos gyvenamosios vietos savivaldybei.

26.Informacija apie asmenį (šeimą), gaunantį socialinės paslaugas, saugoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

27. Skyrius viešina informaciją savivaldybės interneto svetainėje apie socialines paslaugas ir jas teikiančias įstaigas.

28. Aprašas gali būti keičiamas, pildomas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės Mero potvarkiu.

________________________________